Osat syntyvät kerroksittain sulatetun muovilangankäytön kautta (eri alkuperäiset materiaalit), joka levitetään ekstruuderilla. Nämä osat ovat puolestaan kestäviä, lähes muodonmuutoksilta vapaita, pysyvästi mittatarkkoja ilman kutistumista ja ne imevät vain vähän kosteutta, pysyen muotonsa säilyttävinä muuttuvissa ympäristöolosuhteissa. Valmistetut osat jätetään hienoilla kerrosviivoilla käsittelemättömiksi tai haluttaessa viimeistellään (esim. maalataan).
Haittapuolena on alhaisempi yksityiskohtien tarkkuus, joka johtuu muovikerrosten ekstruudauksesta (kerrospaksuudet 0.330, 0.254, 0.178, 0.127 mm). Siksi tämä menetelmä ei sovellu hyvin sileille näkyville osille. Osien lujuus Z-suunnassa on alhaisempi, ja siksi osat suunnataan voiman vaikutussuuntaan.
Stratasys | Fortus | Fortus 900 MC | Fortus 360 MC | F 370 |
SUOSITELTU MENETELMÄ GLEIT JA RULLAPARITUKSILLE KUTEN PISTEET TAI VAIHTOEHTOKOMPONENTIT.
Jo vuonna 1930 tehtiin ensimmäisiä kokeita teräspalojen nitroimiseksi voimakkaalla hehkuliekkilatauksella typpivakuumissa. Tässä prosessissa ionisoituja kaasuja "ammutaan" kovetettaviin työkappaleisiin. Tämä menetelmä toimii edelleen tänä päivänä.
Kuitenkin vasta mikroprosessoritekniikka mahdollistaa nitroimisen tarkan hallinnan "neljännessä olomuodossa", eli plasmassa.
Plasmanitroiminen mahdollistaa erityisten kerrosten muodostamisen korkealla toistettavuudella lyhennetyissä prosessiajoissa. Menetelmää käytetään erityisesti liuku- ja rullapareissa, kuten mäntien ja vaihteistokomponenttien sekä osien kohdalla, joilta vaaditaan erityistä kulutuskestävyyttä. HÄRTEREI REESE:llä on laitteita, jotka mahdollistavat erittäin suurten työkappaleiden plasmanitroimisen vähäisellä muodonmuutoksella PulsPlasmaMenetelmällä.
Bränditarkastukset KfZ:lle, koneet maatalouteen ja metsätalouteen
Syttyvyys ja palonopeus DIN 75200:n, FMVSS 302:n mukaan, käytetään ajoneuvojen sisustusmateriaalien palonopeuden määrittämiseen. Akkreditoitu DIN EN ISO/IEC 17025:2005:n mukaan!